Samen met Dylan Noordenbos, vertegenwoordiger van MBO-Scalda, maak ik een serie podcasts over onze campagne als MBO-ambassadeur. In elke aflevering vertelt een mbo-ambassadeur van een andere school zijn eigen verhaal over de kansen van jongeren in het mbo.

Podcast #Jongerenhebbendetoekomst:

Inmiddels is de campagne gestart. Na een fotoshoot is de beste foto uitgekozen voor op de posters en hebben wij met het team ook de opnamedag achter de rug van de eerste challenges. Veel kan ik daar nu niet over vertellen natuurlijk. Maar geloof mij, het was super gaaf om te doen. De eerste aflevering staat op 22 maart online op het YouTube kanaal van DitIsmbo.

Toch wilde ik meer. Meer doen dan alleen de campagne, de opnames en het gala in mei! Ik wilde het verhaal vertellen van het mbo en welke kansen er liggen voor jongeren in de toekomst. In Dylan vond ik een partner, omdat hij al meer ervaring had in het maken van een podcast. In twee redactievergaderingen werkten wij ons plan verder uit en spraken al snel af om onze eerste aflevering op te nemen!

 Het is vrijdagmiddag 19 februari als Dylan, zijn tas opent op de eerste verdieping in Rosa en wij eindelijk onze eerste introductie aflevering van #JongerenHebbenDeToekomst kunnen opnemen. Maar wat gebeurt er als je voor het eerst achter een microfoon zit? Het antwoord op deze vraag kan je beluisteren in onze eerste introductie aflevering op Spotify (ook beschikbaar voor Apple).

‘Mbo’ers Pakken Aan’ laat zien dat mbo-studenten met twee benen in de maatschappij staan. Elke school stuurt een vertegenwoordiger. Deelnemende mbo-studenten doen mee aan 5 challenges. 3 challenges doen zij in teamverband, opgesplitst in 3 teams, team #noord, #midden en #zuid. De beste van elk team doet een pitch op het eindgala in mei.

De beste student met de beste pitch wordt verkozen tot mbo-ambassadeur van Nederland en zal een jaar het gezicht zijn van het mbo.